Strefa rodzica

Opłaty za korzystanie z usług  przedszkola

Opłata miesięczna – za  każdą rozpoczętą godzinę faktycznego pobytu dziecka w przedszkolu: 

za 1 dziecko –1,30 zł
za 2-gie dziecko – 0,65zł
za 3-cie i kolejne dziecko oraz dzieci 6-letnie – bez opłat

Opłaty za pobyt i żywienie uiszczamy do 10-go każdego miesiąca na oddzielne konta bankowe;

Konto za pobyt

60 8060 0004 0843 2564 2000 0010

W tytule przelewu należy podać imię i nazwisko dziecka/ opłata za pobyt, np. Jan Kowalski pobyt za miesiąc wrzesień.

 

Konto za żywienie 

26 8060 0004 0843 2564 2000 0040

W tytule przelewu należy podać imię i nazwisko dziecka / opłata za wyżywienie, np. Jan Kowalski wyżywienie za miesiąc wrzesień.

 

Nieobecność dziecka należy zgłosić do 7.30. Informację prosimy wysyłać na e -maila: intendent.sobolewo@gmail.com

Drodzy Rodzice, 

Prezentujemy Wam  zaplanowane  uroczystości  w naszym przedszkolu w roku 2023/2024.

Wykaz imprez i uroczystości

Termin

Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka

wrzesień 2023

Dzień Edukacji Narodowej

październik 2023

Dzień Niepodległości

listopad  2023

Światowy Dzień Pluszowego Misia

listopad 2023

Mikołajki

grudzień2023

Spotkanie świąteczne z okazji Świąt Bożego Narodzenia

grudzień 2023

Bal karnawałowy

styczeń 2024

Dzień Babci i Dziadka

styczeń 2024

Walentynki, dzień chłopczyka i dziewczynki

luty 2024

Powitanie wiosny

marzec 2024

Światowy Dzień Ziemi

kwiecień 2024

Dzień Flagi

maj 2024

Dzień rodziny

maj 2024

Dzień Dziecka

czerwiec 2024

Pasowanie na Przedszkolaka

czerwiec 2024

Godziny konsultacji logopedy p. Martyny Piechowskiej:

Wtorek 12.30-13.20/15.30-16.30 

Godziny pracy pedagoga specjalnego w naszym przedszkolu p. Agaty Porowskiej

 Wtorek 11.30-16.30, środa 7.00-11.30

Godziny dostępności 1 i 3 tydzień miesiąca wtorek 16.30-17.00, środa 6.30-7.00

Na konsultacje trzeba się wcześniej umawiać.

 

Nasze przedszkole współpracuje z Powiatową Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną

Ul. Słonimska 15/1 Białystok,

tel. 85 7416235, 

e-mail; kontakt@pppp.bialystok.pl

 

Instytucje i linie wsparcia udzielające pomocy rodzinie.

I.Placówki specjalistyczne: 

1. Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Białymstoku ul. Słonimska 15/1, 15-028 Białystok tel. 85 741 62 35 http://pppp.bialystok.pl/ 2. Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna nr 1 ul. Piotrkowska 2, 15-439 Białystok tel. 85 744 53 50 http: www.poradnia.bialystok.pl email: ppp1@um.bialystok.pl 3. Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 2 Ul. Mazowiecka 35, 15 – 301 Białystok Tel: 85 742 34 34 http://ppp2.eu/ email: sekretariat@ppp2.eu 4. Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna dla Dzieci i Młodzieży z Zaburzeniami Emocjonalnymi ul. A. Mickiewicza 31/2, 15-531 Białystok tel. 85 732 86 66 https://sppp.bialystok.pl/ 5. Poradnia Zdrowia Psychicznego Dzieci i Młodzieży ul. Wołodyjowskiego 2, Białystok Rejestracja osobista parter hol główny lub telefoniczna w godzinach: 10:30 – 14:30 +48 85 745 07 88 Po godzinie 14:30 kontakt drogą elektroniczną na adres: por.psychiatryczna@udsk.pp 6. Ośrodek Psychiatrii i Psychoterapii Dzieci i Młodzieży „EUREKA” ul. Wesoła 17/1, 15-306 Białystok tel. 533 544 633 email:recepcja@eurekapsychiatria.pl 7. Szpital Kliniczny im. L. Zamenhofa w Białymstoku. Oddział Dzienny Psychiatryczny Uniwersytecki Dziecięcy ul. Waszyngtona 17, Białystok tel. 85745 07 88, 85745 08 04 8. Poradnia psychologiczna EZRA UKSW dla dzieci i młodzieży Ul. Generała Władysława Sikorskiego 6a, 15-667 Białystok tel. 576 480 777 9. Ośrodek Interwencji Kryzysowej ul. Włókiennicza 7, 15-464 Białystok tel. 85 744 50 27 (całodobowo)

10. Centrum Pomocy Dzieciom Stowarzyszenia PSPiA KLANZA ODDZIAŁ BIAŁOSTOCKI ul. Gen. F. Kleeberga 8, 15-691 Białystok tel./fax: 85 6525494, 690 955 000 11. Pomocni - Ośrodek Psychoterapii - dzieci – młodzież – dorośli Ul. Wisławy Szymborskiej 2/lokal 147, 15-424 Białystok tel. 515 188 411 12. Centrum Zdrowia Psychicznego Ul. Radzymińska 2, 15-540 Białystok tel. 85 743 40 44 13. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie Ul. Słonimska 15/1, 15-028 Białystok Tel: 85 732 17 72

II. Linie wsparcia: 1. Ogólnopolskie linie wsparcia: Dla dzieci i młodzieży: 116 111 (całodobowo) 800 080 222 (całodobowo) 800 121 212 (całodobowo) 2. Telefoniczna Pierwsza Pomoc Psychologiczna Tel. 22 425 98 48 (poniedziałek – piątek od 17:00 do 20:00 / sobota od 15:00 do 17:00). 3. Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska linia” 801 120 002 (całodobowo) 4. Telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka. Tel. 800 12 12 12. 5. Telefon Zaufania Tel. 800 12 12 12

Wykaz placówek realizujących Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka w Białymstoku:

  • Powiatowa Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Białymstoku,
    ul. Słonimska 15/1, 15 – 028 Białystok, tel. 85 741 62 35
  • Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 1 w Białymstoku,
    ul. Piotrkowska 2, 15-439 Białystok, tel. 85 744 53 50
  • Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 2 w Białymstoku,
    ul. Mazowiecka 35, 15 – 301 Białystok, tel. 85 742 34 34
  • Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna ALLEGRO,
    ul. Witolda Sławińskiego 12, 15-349 Białystok, tel. 607 503 423
  • Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna ADA, ul. Kalinowa
    15A, 15- 803 Białystok, tel. 530 168 048
  • Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna MENTOR, ul. Antoniukowska 11
    lok. 21, 15-740 Białystok, tel. 85 743 88 63
  • Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna ROZWIŃ
    SKRZYDŁA, ul. Upalna 36, 15 -688 Białystok, tel. 884 010 118
  • Fundacja MALI WOJOWNICY, e-mail: zajecia,maliwojownicy@gmail.com,
    tel. 729 916 232
  • Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna ALTER,
    ul. Zwycięstwa 10A, 15 – 703 Białystok, tel. 533 604 901

Przerwa wakacyjna w roku szkolnym 2023/2024:

01 – 31.08.2024 r.  

 

Zarząd Rady Rodziców w roku szkolnym 2023/2024

Przewodnicząca  Rady Rodziców - Julita Łuksza–Leszczuk
Zastępca Przewodniczącego Rady Rodziców -Paweł Kownacki 

Sekretarz - Renata Gołko
Skarbnik - Sandra Gumieniak

Członkowie Komisji Rewizyjnej - Anita Siemieńczuk, Krzysztof Tomaszuk

 

Godziny realizacji

Realizowane treści

 

 

6:30- 8:15

 

 

Schodzenie się dzieci. Zabawy samodzielne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, różnorodne formy aktywności w kącikach: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, gry i układanki planszowe. Zabawy integrujące grupę . Praca indywidualna z dzieckiem lub zespołem dzieci o charakterze obserwacyjnym, stymulująco- kompensacyjnym  i wyrównawczym. Zabawy i  ćwiczenia rozwijające m.in. percepcję wzrokową,  wrażliwość  słuchową, mowę i myślenie, grafomotorykę. Zabawy rytmiczne. Czynności organizacyjne przygotowujące do zajęć, stymulujące nastawienie dzieci na realizację zadań edukacyjnych.

8:15 -8:30

Zabawa ruchowa (dzieci młodsze) Ćwiczenia poranne (dzieci starsze)

8:30-9:00

Przygotowanie do śniadania. Czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.Śniadanie

9:00- 10:00

Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o podstawę programową oraz program wychowania przedszkolnego. Zintegrowana działalność edukacyjna: aktywność językowa, matematyczna, społeczno-przyrodnicza, muzyczna, ruchowo- zdrowotna, plastyczno- techniczna.

10:00- 10:15

Przekąska owocowo- warzywna.

Czynności samoobsługowe przed wyjściem.

 

 

10:15-11:15 

 

Pobyt na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki,  gry i zabawy ruchowe , zabawy inspirowane przez dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych gry i zabawy w sali oparte na spontanicznej działalności dzieci.

 

11:15-11:30        

 

Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.Czynności porządkowe.

 

11:30-12:00

Obiad

12:00-14:00 

Poobiedni odpoczynek- leżakowanie (dzieci młodsze).

Zabiegi opiekuńcze, higieniczne, czynności samoobsługowe, słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej, muzyki klasycznej.

 

Ćwiczenia relaksacyjne, wyciszające ( słuchanie bajek, muzyki)   

Ćwiczenia i zabawy utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych;porządkujące i poszerzające zdobytą wiedzęi umiejętności. Samodzielna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.Pobyt na świeżym powietrzu.

14:00-14:15

Zabawa ruchowa , zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem.                                                         

14:15-14:30

Przygotowanie do podwieczorku. Czynności  porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.

14:30-15:00

Podwieczorek

15:00-17:00

 

 

 

Kontynuacja działalności edukacyjnej ( zabawy kierowane  i niekierowane). Zabawy  utrwalające zdobytą wiedzę, słuchanie utworów literatury dziecięcej, zabawy dydaktyczne, integracyjne, plastyczno-techniczne, gry i  zabawy stolikowe. Zabawy swobodne dzieci wg własnych potrzeb rozwojowych w sali lub w ogrodzie przedszkolnym, realizacja dziecięcych pomysłów. Praca indywidualna wspierająca rozwój dziecka:  wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień i zainteresowań, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Prace porządkowe , rozchodzenie się dzieci.

Programy zatwierdzone do realizacji w roku szkolnym 2023/2024:

"Nasze przedszkole". Program edukacji  przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci, Małgorzata Kwaśniewska, Wiesława Żaba - Żabińska, wyd. MAC Edukacja.

"Dziecięca matematyka". Program dla przedszkoli, klas zerowych i placówek integracyjnych, Edyta Gruszczyk - Kolczyńska, Ewa Zielińska.

"My Little Island" Leone Dyson/PEARSON

"Kochamy dobrego Boga" - wyd. Jedność

Podstawa programowa wychowania przedszkolnego 

pobierz: PODSTAWA PROGRAMOWA

W grudniu 2014 r. weszło w życie ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 1169/2011 Z DNIA 25 PAŹDZIERNIKA 2011 R. W SPRAWIE PRZEKAZYWANIA KONSUMENTOM INFORMACJI NA TEMAT ŻYWNOŚCI.

Główne cele rozporządzenia:
- ochrona zdrowia konsumentów
- zagwarantowanie konsumentom prawa do informacji dotyczących spożywanej przez nich żywności, a tym samym zapewnienie możliwości dokonywania świadomych wyborów w tym obszarze
- uniemożliwienie przedsiębiorcom wprowadzania konsumentów w błąd.

Przepisy rozporządzenia ustalają zakres informacji, które muszą być obowiązkowo przekazane konsumentowi oraz przedstawiają odpowiednie wymagania odnośnie rzetelności przekazywanych informacji (zwiększona odpowiedzialność podmiotów za przekazywane informacje o środkach spożywczych).
Od 13 grudnia 2014 r. obowiązują przepisy dotyczące m.in. informowania konsumentów o substancjach lub produktach powodujących alergie lub reakcje nietolerancji, czyli o potocznie zwanych „alergenach”.

Substancje lub produkty powodujące alergie lub reakcje nietolerancji

1. Zboża zawierające gluten, tj. pszenica (w tym orkisz i pszenica khorasan), żyto, jęczmień, owies lub ich odmiany hybrydowe, a także produkty pochodne, z wyjątkiem:
a) syropów glukozowych na bazie pszenicy zawierających dekstrozę (1);
b) maltodekstryn na bazie pszenicy (1);
c) syropów glukozowych na bazie jęczmienia;
d) zbóż wykorzystywanych do produkcji destylatów alkoholowych, w tym alkoholu etylowego pochodzenia rolniczego;

2. Skorupiaki i produkty pochodne;
3. Jaja i produkty pochodne;
4. Ryby i produkty pochodne, z wyjątkiem:
a) żelatyny rybnej stosowanej jako nośnik preparatów zawierających witaminy lub karotenoidy;
b) żelatyny rybnej lub karuku stosowanych jako środki klarujące do piwa i wina;
5. Orzeszki ziemne (arachidowe) i produkty pochodne;
6. Soja i produkty pochodne, z wyjątkiem:
a) całkowicie rafinowanego oleju i tłuszczu sojowego (1);
b) mieszaniny naturalnych tokoferoli (E306), naturalnego D-alfa-tokoferolu, naturalnego octanu D-alfa-tokoferolu, naturalnego bursztynianu D-alfa-tokoferolu pochodzenia sojowego;
c) fitosteroli i estrów fitosteroli otrzymanych z olejów roślinnych pochodzenia sojowego;
d) estru stanolu roślinnego produkowanego ze steroli olejów roślinnych pochodzenia sojowego;
7. Mleko i produkty pochodne (łącznie z laktozą), z wyjątkiem:
a) serwatki wykorzystywanej do produkcji destylatów alkoholowych, w tym alkoholu etylowego pochodzenia rolniczego,
b) laktitolu;
8. Orzechy, tj. migdały (Amygdalus communis L.), orzechy laskowe (Corylus avellana), orzechy włoskie (Juglans regia), orzechy nerkowca (Anacardium occidentale), orzeszki pekan (Carya illinoinensis (Wangenh.) K. Koch), orzechy brazylijskie (Bertholletia excelsa), pistacje/orzechy pistacjowe (Pistacia vera), orzechy makadamia lub orzechy Queensland (Macadamia ternifolia), a także produkty pochodne z wyjątkiem orzechów wykorzystywanych do produkcji destylatów alkoholowych, w tym alkoholu etylowego pochodzenia rolniczego;
9. Seler i produkty pochodne;
10. Gorczyca i produkty pochodne;
11. Nasiona sezamu i produkty pochodne;
12. Dwutlenek siarki i siarczyny w stężeniach powyżej 10 mg/kg lub 10 mg/litr w przeliczeniu na całkowitą zawartość SO2 dla produktów w postaci gotowej bezpośrednio do spożycia lub w postaci przygotowanej do spożycia zgodnie z instrukcjami wytwórców;
13. Łubin i produkty pochodne;
14. Mięczaki i produkty pochodne.
(1) Oraz produkty pochodne, o ile obróbka, jakiej je poddano, najprawdopodobniej nie wpływa na zwiększenie alergenności, ocenionej przez właściwy organ w odniesieniu do produktu, z którego powstały.

Klauzula Informacyjna

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej zwane „RODO”) uprzejmie informuje, iż:

1. Administratorem Paostwa danych osobowych oraz dziecka jest Przedszkole Samorządowe w Sobolewie, ul. Szosa Baranowicka 94 A, 15-509 Sobolewo, tel. 507 839 702, e-mail: przedszkolesobolowo@suprasl.pl.

2. Zgodnie z art. 37 ust. 1 lit. a) RODO, administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktowad pod adresem poczty elektronicznej: iod@neasystem.pl.

3. Przedszkole Samorządowe w Sobolewie może przetwarzad dane osobowe w celu: a. rekrutacji dzieci do przedszkola w oparciu o przepisyustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (art. 6 ust. 1 lit c RODO); b. zapewnienia dziecku opieki i nauki,dokumentowania jej przebiegu, realizowania praw i obowiązków dziecka wynikających z ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (art. 6 ust. 1 lit c RODO, art. 9 ust. 2 lit a RODO); c. rekrutacji i zatrudnienia pracowników w oparciu o przepisy Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r(art. 6 ust. 1 lit c RODO); d. zawarcia i realizacji umowy oraz kontaktu związanego z realizacją umowy, na podstawie (art. 6 ust. 1 lit. b RODO); e. utrwalania wizerunku na podstawie odrębnie udzielonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO); f. w celu prowadzenia i wymiany korespondencji tradycyjnej i elektronicznej (art. 6 ust. 1 lit. f RODO); g. zapewnienia bezpieczeostwa mienia i osób przebywających na terenie przedszkola poprzez zastosowanie monitoringu wizyjnego na podstawieart. 108a ustawy Prawo oświatowe(art. 6 ust. 1 lit c RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych w ramach monitoringu wizyjnego sązamieszczone przy wejściu do budynku.

4. Odbiorcami danych osobowych, w zależności od celu przetwarzania, mogą byd: a. organy władzy publicznej i podmioty uprawnione do tego na podstawie przepisów prawa; b. uprawnione podmioty które w ramach powierzenia przetwarzania danych przetwarzajądane osobowe na rzecz Przedszkola (są to min. dostawcy usług informatycznych; obsługaprawna); c. banki, dostawcy usług pocztowych i kurierskich.

5. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wyżej określonych celów oraz przez okres wynikający z przepisów prawa.

6. Osobom, których dane dotyczą przysługujeprawodo dostępu do danych osobowych i otrzymaniakopii danych osobowych podlegającychprzetwarzaniu; sprostowania nieprawidłowych danych na podstawie art.16 RODO; żądaniausunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym) w przypadku wystąpienia okolicznościprzewidzianych w art. 17 RODO; żądania ograniczenia przetwarzania danych w przypadkachwskazanych w art. 18 RODO; wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych wprzypadkach w skazanych w art. 21 RODO; przenoszenia dostarczonych danych,przetwarzanych w sposób zautomatyzowany.

7. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

8. Podanie danych osobowych może byd wymogiem ustawowym lub umownym. W zakresie przetwarzania wizerunku w oparciu o zgodę jest podanie danych jest dobrowolne.

9. Dane osobowe nie będą przekazywane do paostw trzecich i organizacji międzynarodowych.

10. Dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO.

Dokumenty do pobrania