Strefa rodzica

Opłaty za korzystanie z usług  przedszkola

Stawka żywieniowa od dnia 1 września wynosi 11 zł.

Opłata miesięczna– za  każdą rozpoczętą godzinę faktycznego pobytu dziecka w przedszkolu: 

za 1 dziecko–1,30 zł za 2-gie dziecko– 0,65zł za 3-cie i kolejne dziecko oraz dzieci 6-letnie– bez opłat

Opłaty za pobyt i żywienie uiszczamy do 10-go każdego miesiąca na oddzielne konta bankowe;

Konto za pobyt

60 8060 0004 0843 2564 2000 0010

W tytule przelewu należy podać imię i nazwisko dziecka/ opłata za pobyt, np. Jan Kowalski pobyt za miesiąc wrzesień.

 

Konto za żywienie 

26 8060 0004 0843 2564 2000 0040

W tytule przelewu należy podać imię i nazwisko dziecka / opłata za wyżywienie, np. Jan Kowalski wyżywienie za miesiąc wrzesień.

Nieobecność dziecka należy zgłosić do godziny 19:00 dnia poprzedzającego nieobecność dziecka. W wyjątkowych sytuacjach do godziny 07:30. Informację prosimy wysyłać na e -maila: intendent.sobolewo@gmail.com

Drodzy Rodzice, 

Prezentujemy Wam  zaplanowane  uroczystości  w naszym przedszkolu w roku 2024/2025.

Wykaz imprez i uroczystości

Termin

Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka na sportowo

wrzesień 2024

Dzień Edukacji Narodowej

październik 2024

Dzień Niepodległości

Patriotyczne śpiewanie połączone                                        z Ogólnopolskim Dniem Seniora

Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka

listopad  2024

listopad  2024

                                listopad  2024

Światowy Dzień Pluszowego Misia

listopad 2024

Mikołajki

grudzień 2024

Spotkanie świąteczne z okazji Świąt Bożego Narodzenia

Wigilia

Jasełka

grudzień 2024

grudzień 2024

grudzień 2024

Bal karnawałowy

styczeń 2025

Dzień Babci i Dziadka

styczeń 2025

Walentynki, dzień chłopczyka i dziewczynki

Konkurs "Mam Talent"

Powitanie wiosny- pokaz mody

Śniadanie Wielkanocne

Międzynarodowy Dzień Ziemi

Międzynarodowy Dzień Tańca

Dzień Flagi

Święto Rodziny połączone z pasowaniem na przedszkolaka

Dzień Dziecka

Sportowy festyn Rodzinny

luty 2025

luty 2025

marzec 2025

kwiecień 2025

kwiecień 2025

kwiecień 2025

maj 2025

maj 2025

                          czerwiec 2025

czerwiec 2025

 

 

 

 

   
   
   
 

 

 

 

Godziny konsultacji logopedy Pani Martyny P.:

Wtorek 11:30-12:30

Godziny konsultacji logopedy Pani Amandy J.:

Wtorek 08:30-09:30

Godziny konsultacji pedagoga specjalnego Pani Katarzyny C.:

Środa: 7:00-8:00

Godziny pracy psychologa Pani Agaty P.:

Wtorek: 6:30 - 12:00

Środa: 6:30 - 12:00

Na konsultacje należy umawiać się wcześniej.

 

Nasze przedszkole współpracuje z Powiatową Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną

Ul. Słonimska 15/1 Białystok,

tel. 85 7416235, 

e-mail; kontakt@pppp.bialystok.pl

 

Instytucje i linie wsparcia udzielające pomocy rodzinie.

I.Placówki specjalistyczne: 

1. Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Białymstoku ul. Słonimska 15/1, 15-028 Białystok tel. 85 741 62 35 http://pppp.bialystok.pl/ 2. Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna nr 1 ul. Piotrkowska 2, 15-439 Białystok tel. 85 744 53 50 http: www.poradnia.bialystok.pl email: ppp1@um.bialystok.pl 3. Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 2 Ul. Mazowiecka 35, 15 – 301 Białystok Tel: 85 742 34 34 http://ppp2.eu/ email: sekretariat@ppp2.eu 4. Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna dla Dzieci i Młodzieży z Zaburzeniami Emocjonalnymi ul. A. Mickiewicza 31/2, 15-531 Białystok tel. 85 732 86 66 https://sppp.bialystok.pl/ 5. Poradnia Zdrowia Psychicznego Dzieci i Młodzieży ul. Wołodyjowskiego 2, Białystok Rejestracja osobista parter hol główny lub telefoniczna w godzinach: 10:30 – 14:30 +48 85 745 07 88 Po godzinie 14:30 kontakt drogą elektroniczną na adres: por.psychiatryczna@udsk.pp 6. Ośrodek Psychiatrii i Psychoterapii Dzieci i Młodzieży „EUREKA” ul. Wesoła 17/1, 15-306 Białystok tel. 533 544 633 email:recepcja@eurekapsychiatria.pl 7. Szpital Kliniczny im. L. Zamenhofa w Białymstoku. Oddział Dzienny Psychiatryczny Uniwersytecki Dziecięcy ul. Waszyngtona 17, Białystok tel. 85745 07 88, 85745 08 04 8. Poradnia psychologiczna EZRA UKSW dla dzieci i młodzieży Ul. Generała Władysława Sikorskiego 6a, 15-667 Białystok tel. 576 480 777 9. Ośrodek Interwencji Kryzysowej ul. Włókiennicza 7, 15-464 Białystok tel. 85 744 50 27 (całodobowo). 10. Centrum Pomocy Dzieciom Stowarzyszenia PSPiA KLANZA ODDZIAŁ BIAŁOSTOCKI ul. Gen. F. Kleeberga 8, 15-691 Białystok tel./fax: 85 6525494, 690 955 000 11. Pomocni - Ośrodek Psychoterapii - dzieci – młodzież – dorośli Ul. Wisławy Szymborskiej 2/lokal 147, 15-424 Białystok tel. 515 188 411 12. Centrum Zdrowia Psychicznego Ul. Radzymińska 2, 15-540 Białystok tel. 85 743 40 44 13. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie Ul. Słonimska 15/1, 15-028 Białystok Tel: 85 732 17 72

II. Linie wsparcia:

1. Ogólnopolskie linie wsparcia: Dla dzieci i młodzieży: 116 111 (całodobowo) 800 080 222 (całodobowo) 800 121 212 (całodobowo) 2. Telefoniczna Pierwsza Pomoc Psychologiczna Tel. 22 425 98 48 (poniedziałek – piątek od 17:00 do 20:00 / sobota od 15:00 do 17:00). 3. Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska linia” 801 120 002 (całodobowo) 4. Telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka. Tel. 800 12 12 12. 5. Telefon Zaufania Tel. 800 12 12 12

Wykaz placówek realizujących Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka w Białymstoku:

  • Powiatowa Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Białymstoku, ul. Słonimska 15/1, 15 – 028 Białystok, tel. 85 741 62 35
  • Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 1 w Białymstoku, ul. Piotrkowska 2, 15-439 Białystok, tel. 85 744 53 50
  • Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 2 w Białymstoku, ul. Mazowiecka 35, 15 – 301 Białystok, tel. 85 742 34 34
  • Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna ALLEGRO, ul. Witolda Sławińskiego 12, 15-349 Białystok, tel. 607 503 423
  • Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna ADA, ul. Kalinowa 15A, 15- 803 Białystok, tel. 530 168 048
  • Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna MENTOR, ul. Antoniukowska 11 lok. 21, 15-740 Białystok, tel. 85 743 88 63
  • Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna ROZWIŃ SKRZYDŁA, ul. Upalna 36, 15 -688 Białystok, tel. 884 010 118
  • Fundacja MALI WOJOWNICY, e-mail: zajecia,maliwojownicy@gmail.com, tel. 729 916 232
  • Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna ALTER, ul. Zwycięstwa 10A, 15 – 703 Białystok, tel. 533 604 901

Przerwa wakacyjna w roku szkolnym 2024/2025: Lipiec

 

 

Szczegóły u wychowawców grup.

Zarząd Rady Rodziców w roku szkolnym 2024/2025

Przewodnicząca  Rady Rodziców- Julita Łuksza-Leszczuk

Zastępca Przewodniczącego Rady Rodziców- Anita Siemieńczuk

Komisja rewizyjna- Justyna Kapuścińska, Urszula Borowska, Urszula Nieścierowicz

Skarbnik- Sandra Gumieniak

Protokolant- Renata Gołko

 

Godziny realizacji

Realizowane treści

Część I

6:30- 8:00

 

 

Schodzenie się dzieci:

Zabawy samodzielne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, różnorodne formy aktywności w kącikach,                      zabawy konstrukcyjne, tematyczne, gry i układanki stolikowe.                                                                                                  Zabawy integrujące grupę.                                                                                                                                                            Praca indywidualna z dzieckiem lub zespołem dzieci o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczo-stymulującym.          Zabawy i  ćwiczenia rozwijające m.in. percepcję wzrokową, wrażliwość  słuchową, mowę i myślenie, grafomotorykę.      Zabawy rytmiczne, ze śpiewem.                                                                                                                                                  Czynności organizacyjne przygotowujące do zajęć, stymulujące nastawienie dzieci na realizację zadań edukacyjnych.

8:00- 8:30

Zabawa ruchowa (dzieci młodsze)                                                                                                                                  Ćwiczenia poranne (5,6-latki)

Przygotowanie do śniadania. Czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe                                            w łazience.                                                                                                

8:30- 9:00

Śniadanie

Część II-           główna            9:00- 10:00 

 

Zajęcia dydaktyczne kierowane z całą grupą zgodnie z tematyką w oparciu  o podstawę programową oraz program wychowania przedszkolnego.                                                                                                                                                        Zintegrowana działalność edukacyjna: aktywność językowa, matematyczna, społeczno-przyrodnicza, muzyczna,        ruchowo-zdrowotna, plastyczno- techniczna.                                                                                                                              Zabawy z językiem obcym nowożytnym.                                                                                                                        Zabawy rytmiczne.                                                                                                                                                                        Zabawa ruchowa.

II zajęcia dydaktyczne (dzieci 5-6 letnie)                                                                                                                            Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela                                                                                    Czynności porządkowe, higieniczne, samoobsługowe                                                   

10:00- 10:15

10:15- 10:30

Przekąska owocowo- warzywna.

Czynności samoobsługowe przed wyjściem.                                      

10:30- 11:15 

Pobyt na świeżym powietrzu: spacery, wycieczki,  gry  i zabawy na placu przedszkolnym, zabawy tropiące inspirowane przez dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych bliższych            i dalszych.

Przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych gry i zabawy w sali oparte na spontanicznej działalności dzieci.

11:15- 11:30        

Przygotowanie do obiadu.                                                                                                                                                          Czynności higieniczne i samoobsługowe.                                                                                                                                    Pełnienie dyżuru, np.: nauka nakrywania stołu do obiadu.

11:30- 12:00

Obiad

Część III-        popołudniowa        12:00- 14:00  (dzieci młodsze)

Poobiedni odpoczynek. Zabiegi opiekuńcze, higieniczne, czynności samoobsługowe. Słuchanie bajek,                            muzyki relaksacyjnej, muzyki klasycznej. Relaks, wyciszenie - odpoczynek dzieci.

12:00- 14:00  (dzieci starsze) 

Ćwiczenia relaksacyjne: bajkoterapia, muzykoterapia.                                                                                                              Ćwiczenia i zabawy utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych; porządkujące i poszerzające zdobytą wiedzę                  i umiejętności.                                                                                                                                                                              Praca indywidualna wspierająca rozwój dziecka:  wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień i zainteresowań,                    udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej- praca o charakterze wyrównawczo- stymulującym.                                Samodzielna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.                                                                                        Spacer, pobyt na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze.

14:00- 14:15

Zabawa ruchowa                                                                                                                                                                Zabawy rytmiczne.    

14:15- 14:30

Przygotowanie do podwieczorku. Czynności  porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.

14:30- 15:00

Podwieczorek

15:00- 17:00

 

 

 

Kontynuacja działalności edukacyjnej:                                                                                                                                    Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych.                                                                                                Zabawy  utrwalające zdobytą wiedzę, słuchanie utworów  literatury dziecięcej.                                                                        Zabawy dydaktyczne, integracyjne, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem,  plastyczno-techniczne, gry i zabawy stolikowe.                                                                                                                                                                              Zabawy swobodne dzieci wg własnych potrzeb rozwojowych w sali lub w ogrodzie przedszkolnym, realizacja dziecięcych pomysłów.

Prace porządkowe.                                                                                                                                             

Rozchodzenie się dzieci.

Programy zatwierdzone do realizacji w roku szkolnym 2024/2025:

"Drużyna marzeń"- program wychowania przedszkolnego, Jolanta Wasilewska

"Dziecięca matematyka". Program dla przedszkoli, klas zerowych i placówek integracyjnych, Edyta Gruszczyk - Kolczyńska, Ewa Zielińska.

"Program nauczania języka angielskiego w przedszkolu", Magdalena Appel, Joanna Zarańska, Ewa Piotrowska (wyd. MACMILLAN)

"Tak dla Jezusa"- Program nauczania religii, ks. K. Zegan, E. Kondrak., B. Nosek (wyd. JEDNOŚĆ) 

Podstawa programowa wychowania przedszkolnego: 

pobierz: PODSTAWA PROGRAMOWA

 

Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować Państwa dzieciom nie tylko kreatywną edukację, ale także zdrowe i smaczne posiłki. W zakładce jadłospis chcielibyśmy podzielić się z Państwem informacjami dotyczącymi naszego podejścia do żywienia, zróżnicowanego menu oraz naszego zaangażowania w zapewnienie dzieciom wartościowych posiłków, które wspierają ich rozwój i zdrowie.

Jadłospis

Nasze codzienne menu w Przedszkolu Samorządowym w Sobolewie jest starannie przygotowywane, aby zapewnić dzieciom zrównoważone i odżywcze posiłki. Priorytetem jest ich zdrowie i rozwój, dlatego oferujemy różnorodne produkty żywnościowe, które spełniają rosnące potrzeby dzieci.

Dbamy o zdrowie i dobry smak posiłków dla naszych małych podopiecznych. Dlatego też wiele wypieków serwujemy własnoręcznie przygotowanych, zapewniając świeżość i jakość. Rozumiemy również różnorodność preferencji i ewentualne ograniczenia żywieniowe, dlatego oferujemy zamienniki dla potraw mlecznych, by zapewnić równą dostępność pożywnych opcji. Dodatkowo, cukier dodawany jest tylko do niektórych napojów i dań, a jak już to robimy to sporadycznie, kierując się troską o zrównoważony wybór składników w diecie dzieci.

Wierzymy, że odpowiednia dieta przyczynia się do ogólnego dobrostanu dziecka i pomaga im rozwijać się podczas nauki i zabawy. Aktualny jadłospis dzienny wywieszony jest na tablicy po prawej stronie od wejścia.

Wyżywienie

Zapewnienie właściwego żywienia dla dzieci w wieku 3-6 lat jest kluczowe dla ich zdrowego rozwoju i dobrego samopoczucia. W Przedszkolu Samorządowym w Sobolewie zdajemy sobie sprawę, że to, co podajemy dzieciom, ma ogromne znaczenie dla ich energii, wzrostu i funkcjonowania umysłowego. Dlatego nasz plan żywieniowy został starannie skonstruowany z myślą o dostarczeniu odpowiednich składników odżywczych, które sprostają wymaganiom w tym ważnym okresie życia.

Wspierając naturalny wzrost i rozwój dzieci, oferujemy trzy pełnowartościowe posiłki w ciągu dnia: śniadanie, obiad i podwieczorek. Dzieci również otrzymują zdrową przekąskę między posiłkami. Pani Intendent dba o to, aby każdy posiłek był zbilansowany i dostarczał niezbędnych składników, takich jak białko, węglowodany, tłuszcze, witaminy i minerały.

Zapewniając prawidłową kaloryczność, uwzględniamy aktywność fizyczną oraz potrzeby dziecka. Nasze menu zostało dostosowane, aby zaspokoić te wymagania i zapewnić odpowiednią ilość energii potrzebnej do pełnego uczestnictwa w codziennych zajęciach.

Wierzymy, że nasze podejście do żywienia wpływa pozytywnie na zdrowie i rozwój Państwa dzieci, a także kształtuje zdrowe nawyki żywieniowe na całe życie. Jesteśmy zobowiązani do zapewnienia jak najlepszej opieki, a nasze posiłki stanowią istotny element tego zaangażowania. Informacje o obecności poszczególnych alergenów podawane będą w codziennym jadłospisie.

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy: pieprz czarny, ziołowy, czosnek granulowany, ziele angielskie, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, miód, cukier, sól. Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości: glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.

Przygotowany jadłospis może ulegać niewielkim modyfikacjom z uwagi na nieprzewidziane sytuacje.

JADŁOSPIS NA DANY TYDZIEŃ:

Menu-ogólna, 18-22.11.

Menu-dieta, 18-22.11.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W grudniu 2014 r. weszło w życie ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 1169/2011 Z DNIA 25 PAŹDZIERNIKA 2011 R. W SPRAWIE PRZEKAZYWANIA KONSUMENTOM INFORMACJI NA TEMAT ŻYWNOŚCI.

Główne cele rozporządzenia: - ochrona zdrowia konsumentów - zagwarantowanie konsumentom prawa do informacji dotyczących spożywanej przez nich żywności, a tym samym zapewnienie możliwości dokonywania świadomych wyborów w tym obszarze - uniemożliwienie przedsiębiorcom wprowadzania konsumentów w błąd.

Przepisy rozporządzenia ustalają zakres informacji, które muszą być obowiązkowo przekazane konsumentowi oraz przedstawiają odpowiednie wymagania odnośnie rzetelności przekazywanych informacji (zwiększona odpowiedzialność podmiotów za przekazywane informacje o środkach spożywczych). Od 13 grudnia 2014 r. obowiązują przepisy dotyczące m.in. informowania konsumentów o substancjach lub produktach powodujących alergie lub reakcje nietolerancji, czyli o potocznie zwanych „alergenach”.

Substancje lub produkty powodujące alergie lub reakcje nietolerancji

1. Zboża zawierające gluten, tj. pszenica (w tym orkisz i pszenica khorasan), żyto, jęczmień, owies lub ich odmiany hybrydowe, a także produkty pochodne, z wyjątkiem: a) syropów glukozowych na bazie pszenicy zawierających dekstrozę (1); b) maltodekstryn na bazie pszenicy (1); c) syropów glukozowych na bazie jęczmienia; d) zbóż wykorzystywanych do produkcji destylatów alkoholowych, w tym alkoholu etylowego pochodzenia rolniczego;

2. Skorupiaki i produkty pochodne; 3. Jaja i produkty pochodne; 4. Ryby i produkty pochodne, z wyjątkiem: a) żelatyny rybnej stosowanej jako nośnik preparatów zawierających witaminy lub karotenoidy; b) żelatyny rybnej lub karuku stosowanych jako środki klarujące do piwa i wina; 5. Orzeszki ziemne (arachidowe) i produkty pochodne; 6. Soja i produkty pochodne, z wyjątkiem: a) całkowicie rafinowanego oleju i tłuszczu sojowego (1); b) mieszaniny naturalnych tokoferoli (E306), naturalnego D-alfa-tokoferolu, naturalnego octanu D-alfa-tokoferolu, naturalnego bursztynianu D-alfa-tokoferolu pochodzenia sojowego; c) fitosteroli i estrów fitosteroli otrzymanych z olejów roślinnych pochodzenia sojowego; d) estru stanolu roślinnego produkowanego ze steroli olejów roślinnych pochodzenia sojowego; 7. Mleko i produkty pochodne (łącznie z laktozą), z wyjątkiem: a) serwatki wykorzystywanej do produkcji destylatów alkoholowych, w tym alkoholu etylowego pochodzenia rolniczego, b) laktitolu; 8. Orzechy, tj. migdały (Amygdalus communis L.), orzechy laskowe (Corylus avellana), orzechy włoskie (Juglans regia), orzechy nerkowca (Anacardium occidentale), orzeszki pekan (Carya illinoinensis (Wangenh.) K. Koch), orzechy brazylijskie (Bertholletia excelsa), pistacje/orzechy pistacjowe (Pistacia vera), orzechy makadamia lub orzechy Queensland (Macadamia ternifolia), a także produkty pochodne z wyjątkiem orzechów wykorzystywanych do produkcji destylatów alkoholowych, w tym alkoholu etylowego pochodzenia rolniczego; 9. Seler i produkty pochodne; 10. Gorczyca i produkty pochodne; 11. Nasiona sezamu i produkty pochodne; 12. Dwutlenek siarki i siarczyny w stężeniach powyżej 10 mg/kg lub 10 mg/litr w przeliczeniu na całkowitą zawartość SO2 dla produktów w postaci gotowej bezpośrednio do spożycia lub w postaci przygotowanej do spożycia zgodnie z instrukcjami wytwórców; 13. Łubin i produkty pochodne; 14. Mięczaki i produkty pochodne. (1) Oraz produkty pochodne, o ile obróbka, jakiej je poddano, najprawdopodobniej nie wpływa na zwiększenie alergenności, ocenionej przez właściwy organ w odniesieniu do produktu, z którego powstały.

Klauzula Informacyjna

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej zwane „RODO”) uprzejmie informuje, iż:

1. Administratorem Paostwa danych osobowych oraz dziecka jest Przedszkole Samorządowe w Sobolewie, ul. Szosa Baranowicka 94 A, 15-509 Sobolewo, tel. 507 839 702, e-mail: przedszkolesobolowo@suprasl.pl.

2. Zgodnie z art. 37 ust. 1 lit. a) RODO, administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktowad pod adresem poczty elektronicznej: iod@neasystem.pl.

3. Przedszkole Samorządowe w Sobolewie może przetwarzad dane osobowe w celu: a. rekrutacji dzieci do przedszkola w oparciu o przepisyustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (art. 6 ust. 1 lit c RODO); b. zapewnienia dziecku opieki i nauki,dokumentowania jej przebiegu, realizowania praw i obowiązków dziecka wynikających z ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (art. 6 ust. 1 lit c RODO, art. 9 ust. 2 lit a RODO); c. rekrutacji i zatrudnienia pracowników w oparciu o przepisy Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r(art. 6 ust. 1 lit c RODO); d. zawarcia i realizacji umowy oraz kontaktu związanego z realizacją umowy, na podstawie (art. 6 ust. 1 lit. b RODO); e. utrwalania wizerunku na podstawie odrębnie udzielonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO); f. w celu prowadzenia i wymiany korespondencji tradycyjnej i elektronicznej (art. 6 ust. 1 lit. f RODO); g. zapewnienia bezpieczeostwa mienia i osób przebywających na terenie przedszkola poprzez zastosowanie monitoringu wizyjnego na podstawieart. 108a ustawy Prawo oświatowe(art. 6 ust. 1 lit c RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych w ramach monitoringu wizyjnego sązamieszczone przy wejściu do budynku.

4. Odbiorcami danych osobowych, w zależności od celu przetwarzania, mogą byd: a. organy władzy publicznej i podmioty uprawnione do tego na podstawie przepisów prawa; b. uprawnione podmioty które w ramach powierzenia przetwarzania danych przetwarzajądane osobowe na rzecz Przedszkola (są to min. dostawcy usług informatycznych; obsługaprawna); c. banki, dostawcy usług pocztowych i kurierskich.

5. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wyżej określonych celów oraz przez okres wynikający z przepisów prawa.

6. Osobom, których dane dotyczą przysługujeprawodo dostępu do danych osobowych i otrzymaniakopii danych osobowych podlegającychprzetwarzaniu; sprostowania nieprawidłowych danych na podstawie art.16 RODO; żądaniausunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym) w przypadku wystąpienia okolicznościprzewidzianych w art. 17 RODO; żądania ograniczenia przetwarzania danych w przypadkachwskazanych w art. 18 RODO; wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych wprzypadkach w skazanych w art. 21 RODO; przenoszenia dostarczonych danych,przetwarzanych w sposób zautomatyzowany.

7. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

8. Podanie danych osobowych może byd wymogiem ustawowym lub umownym. W zakresie przetwarzania wizerunku w oparciu o zgodę jest podanie danych jest dobrowolne.

9. Dane osobowe nie będą przekazywane do paostw trzecich i organizacji międzynarodowych.

10. Dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO.

Dokumenty do pobrania